۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۷

حسین رضازاده مطرح کرد:

وزنه‌برداران برای حضور در اینچئون آماده‌اند/ عامل اصلی دوپینگ ناآگاهی است

وزنه‌برداران برای حضور در اینچئون آماده‌اند/ عامل اصلی دوپینگ ناآگاهی است

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به آمادگی ورزشکاران این رشته برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی گفت: تیم ملی وزنه‌برداری ایران با 8 وزنه‌بردار در این رقابتها شرکت می‌کند که در اوزان 56 و 69 کیلوگرم یک نماینده و در اوزان 85، 105 و 105+ کیلوگرم دو نماینده خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضازاده در خصوص آخرین وضعیت برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری ایران جهت حضور در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره‌جنوبی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بعد از اردوی مجارستان، با صلاحدید کادرفنی اردوهای تیم در تهران و کمپ آزادی پیگیری می‌شود که وزنه‌برداران شرایط خوبی دارند و به رکوردهای خود نزدیک شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نواب نصیرشلال هم که در اردوی مجارستان از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شده بود، به وضعیت مطلوب رسیده است، یادآور شد: در روز 28 شهریورماه افتتاحیه بازی‌های آسیایی است و روز 29 شهریورماه هم رقابتهای دسته 56 کیلوگرم آغاز می‌شود. این رقابتها در 8 وزن انجام می‌شود که ایران با 8 وزنه‌بردار در آن شرکت می‌کند که در اوزان 56 و 69 کیلوگرم یک نماینده و در اوزان 85، 105 و 105+ کیلوگرم دو نماینده خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اضافه کرد: خوشبختانه بعد از سال‌ها و برای اولین بار در وزن 56 کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی یک نماینده دارد. مجید عسگری در روز نخست بازی‌های آسیایی در این وزن روی تخته می‌رود. بعد از محمد نصیری تا به امروز در این وزن وزنه‌برداری در این مسابقات نداشتیم که امیدوارم نتیجه خوبی هم کسب کند.

وی در مورد بحث دوپینگ در رشته‌‎های مختلف خصوصا وزنه‌برداری اینگونه واکنش نشان داد: به نظرم علت اصلی دوپینگ ناآگاهی است. وزارت ورزش و جوانان، به ویژه فدراسیون پزشکی ورزشی باید در این خصوص بیشتر به ورزشکاران و مربیان شهرستانی در این خصوص اطلاعات لازم را ارائه کنند.

رضازاده که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، همچنین خاطرنشان کرد: حتی ما جلسات آموزشی در مورد مبارزه با بحث دوپینگ برای مربیان سراسر کشور و وزنه‌برداران برگزار کردیم و بروشورهایی هم به آنها ارائه دادیم تا شناخت و اطلاعات بیشتری نسبت به مواد ممنوعه بدست آوردند. البته اسامی مواد ممنوعه و غیر مجاز روز به روز تغییر می‌کند و همه مربیان و ورزشکاران باید اطلاعات خود را در این خصوص به روز کنند.

وی در ادامه به موضوع مهمی هم اشاره کرد: در محارستان که بودیم، ماموران مبارزه با دوپینگ بدون اطلاع در اردوی تیم حضور یافتند و از 11 ملی‌پوش ایران تست دوپینگ گرفتند. همچنین فدراسیون جهانی و وادا آدرس محل برگزاری همه اردوهای ما و منزل ورزشکاران را دارد و هر زمان بخواهند، بدون اطلاع قبلی در محل اردو یا در خانه آنها حضور یافته و از نفرات ملی‌پوش تست دوپینگ می‌گیرند. اگر آدرس‌ها مشکل داشته باشد، حتی اجازه حضور در مسابقات بین‌المللی به افراد داده نمی‌شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اینکه مسئولان، مربیان و ورزشکاران این رشته روز پنجشنبه در مراسم گلریزان برای مردم غزه شرکت می‌کنند، در پایان گفت: امیدوارم با دعای خیر مردم ایران، ورزشکاران کشورمان بتوانند در بازی‌های آسیایی دوباره افتخار آفرینی کرده و مدال‌های رنگارنگی را برای ورزش کشور به ارمغان بیاورند.

کد خبر 2346652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha